tisdag 13 oktober 2009

Jeopardy

Kom nu alla barn, kom ska vi leka!
Vi leker att vi spelar frågesport.
Jag är lekledare, och ni får tävla.
Och nu är det dags för första frågan.

Vad är följande:


"Ja, jag kan se henne.
För varenda tjej här inne vill vara henne
Hon är en diva.
/.../
Hon är ingenting som de tjejer du sett förut
Du kan inte jämföra henne med grannhoran
Jag försöker hitta ord för att beskriva den här tjejen
Utan att vara respektlös

Jag kan inte stå ut med sättet hennes rumpa rör sig på.
jag måste sluta med vad jag håller på med, för att ta av henne kläderna
Jag försöker hitta ord för att beskriva den här tjejen
Utan att vara respektlös

Helvete tjejen.

Helvete, du är en sexig slyna.
En sexig slyna
Helvete du är en sexig slyna
En sexig slyna"

Är det:

a) Kampsången för "vi får aldrig knulla men vill gärna förnedra snygga tjejer"-klubben?
b) Bingo Rimérs ringsignal på telefonen?
c) En "dikt" av en finnig tolvåring som kommer växa upp till direktör för något stort företag?
d) En populär sång som spelas på alla radiostationer, inkl. Sveriges Radio P3?

Nej nej. Det finns inget kvinnoförakt i världen idag.
Eller, är jag för kritisk nu? Skulle verklighetens folk bara ta och höja volymen och sjunga med?
Jag verkar inte få något grepp om det hela.

3 kommentarer:

Västgötskan sa...

Jag känner helt ärligt, inte igen texten alls. Men av alternativen skulle jag gissa på en låt som faktiskt spelas på radio?

Galet sjukt i så fall.

Ketchupmamman sa...

Ah, you sexy bitch!
Men P4 spelar inte den i alla fall...;-)

Ellen sa...

Karin - det är ordning på er på p4. P1 däremot, har det som pauslåt mellan alla program, har jag hört ryktas.