fredag 2 oktober 2009

Länk it baby

Jag har suttit och läst Knivlisas blogg på senare tid. Verkligen jättekul ibland. Oftast.
Sen tänkte jag att jag kanske skulle länka till den, så att ni också får läsa den. Men på nåt sätt är jag så jävla missunnsam när det gäller att länka. Som att jag som har en tusendel av hennes läsare inte borde ge henne reklam. Eller som när jag läser andras - mindre - bloggar, då blir jag också sån. "Varför ska jag läsa den här bloggen, då får hon kanske fler läsare än jag?"

Öh?

Jag vet inte, det är som att min hjärna automatiskt tänker att "har inte jag några läsare ska ingen annan ha det".

Kanske vore det sundare att lägga energin på att typ... skriva bättre inlägg så att folk läser min blogg?

(Inte för att det är det som avgör hur många läsare man har. Det trodde jag naivt i början av mitt bloggande, men nu vet jag bättre. Det har väldigt lite med saken att göra.)

1 kommentar:

jänet sa...

det roligaste är att din länkning till hennes blogg pekar fel. ;)


puss!