onsdag 18 november 2009

Hej Jesus!

Jag är hemma och vabbar och i ett fruktlöst försök att vara produktiv tänkte jag måla gästrummet. Noa hakade på, och när han såg den otroligt fula och horribla tavlan med "Nattvarden" som hängde kvar därinne (förra ägarna lämnade kvar den av någon anledning) utbrast han "åhh... vad fin den är!". Jag sa att den var jätteful, han sa att den visst var fin och började prata om de olika gubbarna. Vad ska jag göra nu? Finns det någon slags kurs man kan skicka honom på, typ anti-konfirmering?

Jag lovar att mina ungar kommer bli nykterister, orienterare och gå med i kdu när de ska göra revolt. När andra ungar piercar sig och super sig packade för att få lite attention från sina föräldrar, kommer mina typ ordna samkväm och säga saker som "jag tycker nog att kvinnorna ska vara hemma trots allt"

That's what you get when you matar dem med "Kåldolmar och kalsipper" från tidig ålder. En helt fucked up revolt.

1 kommentar:

Gnillib sa...

:-D Min ateistpappa har inrett mitt gamla barndomsrum med en massa religiösa grejor bara för att han tycker att det är "kul". En bild på Nattvarden, en med Jesus inför Pontius Pilatus och en sammetstavla där det står "Gud är kärleken" med glitterbokstäver. Ja, det är precis så hemskt som det låter. Det är grejor som han har knyckt från farmors och farfars hus.