söndag 22 november 2009

WTF?

Kan någon förklara för mig varför en kille på ett dansgolv på något sätt kan få för sig att det är ok att bedöma sättet jag dansar? Hur kan man få för sig att det är på sin plats att gå fram till en tjej och säga "Bra. Jättebra så". Det är inte en komplimang, det är en uppskattning, en bedömning.
En komplimang hade varit: "Jag tycker du dansar jättebra". Men "Bra. Jättebra så" i ett uppmuntrande, uppmanande tonfall är bara någon som tar sig rätten att bedöma mig.

Så, kan någon förklara varför man gör något sånt? Någon mansgris som har en idé?
Carl, kanske?

3 kommentarer:

aequinoxia sa...

Exakt så säger jag till min hund. "Bra. Jättebra så. Rätt nu."

Leos Pappa sa...

alokoholo?

Krogen är knepigt. Jag fattar sällan nåt. Men det mesta verkar ju handla om att ta kontakt. Somliga sätt är sämre.

Se det positiva, du fick nåt att blogga om

petra m. etra sa...

jag kan bara tänka på Elaine iallafall. när någon nämner dans. på sättet du just gjorde.

http://www.youtube.com/watch?v=5xi4O1yi6b0