måndag 7 december 2009

Stressiga december

Finns det någon som orkar blogga aktivt i december? Eller som hinner blogga aktivt i december? Jag har fullt upp med att jonglera lussebullar, födelsedagsfiranden, julklappsinköp och julpyntande. När jag får en ledig stund försöker jag visa mig på jobbet så att de vet att jag fortfarande jobbar där.

När jag får ytterligare en ledig stund finns det barn som ska lekas med, läsas för, badas, busas med, gosas med, matas, kläs på. Sen ska vi baka, koka kola, koka knäck, göra pepparkakshus. Vi ska spraya låtsassnö i fina dekorationer, städa, förbereda.

Och mitt i allt det här ska jag bannemig försöka lista ut åtminstone EN av hemlisbloggarna hos Lotten. Va? Vet ni inte vem det är? (Jodå, några av er vet allt). Titta in här, pronto! Bästa julkalendern utan choklad!

Så där ja! Nu har ni alla övergivit mig för att irra ut på villovägar och dunka huvudet i väggen i jakten på hemlisbloggaren. Nu kan jag ägna mig åt decemberbestyr i trygg förvissning om att ni är väl omhändertagna.

Men ni överger mig väl inte helt?

1 kommentar:

aequinoxia sa...

Julkalendern är ett heltidsjobb!!!