söndag 14 februari 2010

Dagens märkligaste

Dagens märkligaste 1:

I natt sov jag och drömde en spännande dröm. Jag var fången på ett fångläger som styrdes av utomjordingar. Det var dock inte sådär vidare rymningssäkert, så jag tänkte ge det ett försök (dvs försöka ta mig över det meterhöga taggtrådsstängslet som var allt som höll oss inne). Jag har klätt mig helt i vitt för att smälta in i det snöiga landskapet, men precis när jag har gått utanför min bunker kommer någon slags vakt och jag slänger mig ner med ansiktet i snön. Då vaknar jag.

Just mitt i det mest spännande vaknar jag av smärtor i ryggen. Så jag vänder mig om och tänker att det vore bra om jag kunde drömma samma dröm igen och på något sätt lyckas jag med det. Men nu kommer det märkliga: när jag väl somnar om igen så har mitt rymningsförsök redan varit, men jag vet ju inte hur det gick, för jag var vaken då. Drömmen har alltså fortsatt utan mig. Eget liv! Jag får gå runt och fråga de andra som var med i drömmen hur det gick för min rymning. Sjukt.

Dagens märkligaste 2:

Jag äter pistagenötter från Willys. När jag öppnar påsen ser jag att det står "Saltade och rostade". De har liksom hällt på något jättemysko salt... men bara på skalen! Brukar ni äta skalen på pistagenötter? Nu är de jättesalta, och sura också. Weird. Det är som att hälla på kryddningen på chipsen utanpå påsen de ligger i.



Bon appetit!

1 kommentar:

Veronica sa...

Är det de där med havssalt? Hade en crush på en sån sort förr. Störde mig som sjutton på att saltet slösades bort på utsidan men gillade de skarpt ändå.