onsdag 24 februari 2010

"Jag trodde att alla brydde sig om barnens känslor."

Vad lätt hon gör det för mig. Här sitter jag och är trött och har inget att blogga om, så kommer Malin Wollin med ännu en ogenomtänkt groda och bara lägger upp det för mig. Jag skulle kunna ha en hel blogg bara baserad på hennes blogg och hennes krönikor, men hur bra kvalitet skulle det bli då?

I alla fall. Varför har man barn om man inte ens orkar läsa för dem, säger hon nu. Det verkar vara väldigt viktigt för denna kvinna att få provocera, få vara en "duktig förälder", få slänga ur sig åsikter om andra. "Om man inte orkar läsa en godnattsaga för sina barn, vad orkar man då? Om man inte orkar läsa för sina barn, varför har man då skaffat barn?" skriver hon.

Men då kanske man ska se om sitt eget hus först, för sen säger hon nämligen "Och ställer vi in på grund av extremt dåligt uppförande gråter de sig till sömns." Come again? Ställa in godnattsaga som straff? Låta barnen gråta sig till sömns? Malin Wollin; ditt glashus är ytterst skört och dina stenar är så stora, så stora.

Om man inte orkar vara en empatisk förälder som bryr sig om barnens känslor, vad orkar man då?
Om man inte orkar vara förälder utan att ta till straff som en enkelt utväg, vad orkar man då?

(Jo, jag tycker också att det är viktigt att läsa för sina barn. Bara för att klargöra.)

1 kommentar:

Leos Pappa sa...

Jag läser wollinkrönikor för ungarna. Guldstjärna! =)