måndag 31 maj 2010

SATC

Det jag stör mig mest på med filmerna (nu har jag inte sett tvåan än) är att de liksom gör Sex and the city till allt serien inte var. Plötsligt är det bara yta och flams och serien var så smart och vågad att det är att håna serien. Jag har den rosa skoboxen med alla säsonger på dvd, jag ser igenom den med jämna mellanrum och ingenstans är det girl power i form av att få ha fina kläder på sig, men i filmerna handlar det om precis just det.

SATC2 ska tydligen vara helt värdelös. , jag kommer ändå ta på mig högklackat och trava iväg till bion och se den. Men jag kommer ha en enormt större behållning av att se om dvd-boxen och få rökande, svärande och omkringliggande kompromisslösa singlar istället för Hollywoodfruar i öknen.

1 kommentar:

Veronica sa...

Jag ville se den nya men blev så tveksam efter recensionerna. Å ena sidan duger säkert storyn till att se på dvd, å andra sidan är den säkert snyggast i stort format. Vilket dilemma. :-)