torsdag 26 augusti 2010

Jag känner att "h-ra" är ett väl uttjatat begrepp i den här bloggen.

Jätteofta får jag uppmaningar om att blogga mer, typ på facebook eller via sms eller kanske blombud eller strippbud*. (Eller ok, väldigt jävla sällan, men det gör mig så otroligt lycklig och jag tänker på det jätteofta vilket gör att jag upplever det vara väldigt ofta)

I alla fall så ska jag avslöja en liten hemlighet: ju mer ni kommenterar, desto mer bloggar jag. Alltså på riktigt, när ingen kommenterar mina inlägg så blir jag helt murken och kinkig och tänker att ingen läser (nu kan man ju tycka att det i såna fall är onödigt att ha ett statistikverktyg som visar motsatsen, och det har man ju rätt i) och så tappar jag all inspiration och bara "det är ju ändå ingen som gillar det jag skriver" och skriver mindre.

Och sen när jag träffar människor som läser bloggen och de bara "åh vad roligt/bra/underbart vackert (ok, nu överdrev jag lite igen) du skrev häromdagen" så vill jag liksom ruska om dem och säga att de ska KOMMENTERA på bloggen. Men det gör jag ju inte.

Det här är ju helt stört, jag fattar det också. Men såäre lixom. Ge inte komplimanger till min man (vad har HAN med saken att göra?), beröm mig inte när vi stöter på varandra eller hos ANDRA bloggare (det ser ju inte ens jag), dra inte upp en diskussion över en fika eller via facebook. Gör det här. Så får jag en egoboost och skriver mer. (Ni får ifrågasätta och hata också, så länge ni gör det här.)

Ni är väl de flesta föräldrar ni som läser här? Ja, men tänk att er femåring har ritat en underbart vacker teckning och ni vill att hen ska göra det igen. Ungefär så fungerar jag. Säg att jag har ritat en fin teckning nurå!

Bloggare och barn. Ungefär lika narcissistiska.

*(Ja men skulle inte det bli ett underbart inlägg? Kan ingen skicka ett strippbud till mig? Snälla?)

12 kommentarer:

presens sa...

Jag får ju bara felkod när jag försöker kommentera. *surar* Bara därför kommer väl plötsligt alla mina kommentarer upp, och snacka om att jag kommer att låta tjatig...

Finns det för övrigt strippbud? Jag trodde att det var ett dåligt amerikanskt filmpåhitt.

Anonym sa...

vilket kön? (på strippan)

Sofie sa...

Du ritar så fint! :D

Johanna sa...

fin fin teckning! :)

Sara sa...

Du är bra, jag läser dig varje dag, lovar att bli bättre på att kommentera! :-)

Lisa sa...

dutti ellen!

Ellen sa...

presens - då får du ju försöka och försöka igen! Och jag blir bara glad om alla dina kommentarer skulle dyka upp igen. Vad är det för felkod?

Anonym - manlig, tack!

Resten: tack! Vad ni är snälla, ni skulle inte... ;-)

leos pappa sa...

vill minnas att jag har gnällt om det förr, men iaf, om du var lite mer aktiv i kommentarena själv så skulle jag bli mer motiverad att kommentera.

i övrigt så har jag beställt ett strippbud till din man.

Ellen sa...

leos pappa - jo, jag vet det, men jag tycker att jag har blivit mycket bättre? Jag försöker svara på de kommentarer jag får. Jag kanske svarar på fel sätt helt enkelt? :-)

Äh han vill ju inte ha ett strippbud. Det är ju JAG som vill!

leos pappa sa...

jo, lite bättre har du allt blivit. jag tror det är det vinnande receptet för att få andra att kommentera. dialogen.

jag tyckte att en manliga strippa till din man kändes lite skönt pride sådär =)

leos pappa sa...

en grej till, jag vill oftast gärna kommentera, men så fort jag sitter med datorn så sitter det även ett barn på mig. eller en katt. tar en evighet att författa något med bara en handen.

Ellen sa...

leos pappa - det är då man sätter ner dem på golvet. Hur tror du att jag får tid till att blogga? ;-)