fredag 27 augusti 2010

Små funderingar.

Undrar vad jag ogillar mest: Alliansen, eller människor som kallar idioterna för AlliaNGsen?

En annan fundering: två gånger har jag nu drömt mardrömmar om julen. Första gången handlade det om att det helt plötsligt var julafton och jag hade missat hela december. Vi hade inget pynt i granen, ingen knäck, ingen kola, inga ljusstakar, inga lussebullar. Dessutom var det hela min mammas fel, jag vet inte riktigt hur - men det var det.

Andra gången (dvs inatt) så hade mamma bestämt att vi inte längre skulle ha julklappar på julen. Eller, ungarna skulle få, men inte vi vuxna. Katastrof! Dessutom skulle vi öppna julklapparna på juldagsmorgonen. Jag kan ju avslöja att de här mardrömmarna fick mig svettigare och räddare än den gången jag drömde att jag blev tillfångatagen av nazister med automatvapen. Skoja inte om julen! Däremot kan man ju undra vad min mamma har gjort för att framstå som värsta grinchen i mina drömmar?

(118 dagar kvar nu. Till julafton alltså)

1 kommentar:

Anonym sa...

Det heter alliangsen .changsen. egengtligen.nä! Det börjar bli något fel på svenska språket