onsdag 29 september 2010

Heureka!

Nu har jag kommit på vad jag ska ha för hobby när jag är föräldraledig. Jag ska äntligen lära mig att ta fina kort! Det känns som den ultimata kombinationen med en bebis, på promenader kan jag ta fina bilder på den spirande våren och vi kommer kanske inte ha fler bilder på ungen än på de andra barnen (det är nog omöjligt), men de kommer åtminstone vara bättre!

Vilken kamera ska vi köpa då? Jag vill alltså ha en digital systemkamera, men inte en för avancerad. Det är ingen idé att betala alldeles för mycket för funktioner jag inte kommer lära mig. En lagom avancerad alltså. En sån som tar bra bilder på auto, och sen kan man lära sig mer när man vill.

Hjälp mig med det här så kanske den här bloggen får lite bilder i sig också. Det ni!

2 kommentarer:

JL sa...

Vi är sjukt nöjda med vår Nikon D60, den heter nu D3000 tror jag (förbättrad).

Liza sa...

Jag gillar min Nikon D90, men främst handlar det ju om hur mycket ni vill lägga. Fundera på om ni vill kunna filma? Vridbar display skulle jag välja om jag skulle köpa kamera idag.

Generellt så tror jag du kommer att uppfatta de flesta digitalsystemkameror som bra. Kolla efter nåt bra paketpris på hus och objektiv. Gå till en affär och känn på kamerorna. Välj en som inte är för stor o tung.