måndag 13 september 2010

Om man finge önska.

Jag vill ha en systemkamera. Eller heter det en digital systemkamera? Jag vet inte ens vad det heter, men jag vill ha en! Jag inbillar mig att mitt liv skulle bli så mycket mer glamouröst och innehållsrikt med en systemkamera. Eller så skulle det åtminstone verka det.

Till exempel skulle jag idag kunna ta kort på hur jag och barnen bakade chokladbollar. Sen skulle jag kunna fixa lite med bilden i photoshop och göra den sådär härligt glad och fin. Då skulle jag framstå som en riktigt duktig mamma som bakar med sina barn, när verkligheten snarare handlar om att jag har ont i huvudet och behövde något sött.

Eller som ikväll. Jag hade kunnat ta kort på den hela färska kycklingen jag ska laga. Jag hade kunnat ta kort på några citroner och så några härligt skarpa bilder på de färska kryddor som står ute på uteplatsen i krukor. Visst hade det verkat som att jag var en riktig husmodersgourmet? Fast i själva verket handlar det mer om att jag inte tycker om att steka mat, så all mat jag gör är antingen ugnsstekt eller kokt. Gryta eller ugn, that's me! Gällande örterna skulle en närbild vara oundviklig, eftersom omgivningarna de står i snarare skriker "hej kom och hjälp mig" än "här är det idyll".

Jag tror verkligen att mitt liv skulle bli bättre med en systemkamera. I alla fall det liv jag visar upp här.

2 kommentarer:

Sanna sa...

Jag vill också ha en systemkamera, men eftersom jag är säker på att jag skulle smälla i med objektivet överallt och råka ut för andra missöden så får det vänta tills jag kan tänka mig ha råd med den sorgen...

Lena sa...

Såklart! Allt blir ju så mycket bättre med systemkamera. :D
Tyvärr så har nån pillat till nån jävla inställning på min så jag kan inte fota med den *suck: Blir till att ringa Canon imorgon.
Skämt åsido, systemkamera is the shit. Har tagit superfina foton på ungarna med den. Vem behöver en riktig fotograf då liksom? :)