måndag 4 oktober 2010

Suck.

När jag inte har något att blogga om brukar jag kolla in bloggportalen.se, där finns de mest bloggvänliga nyheterna uppradade. Bara att välja!

Men jag orkar inte idag. Terrorhot och SD, det är allt man bloggar om tydligen. Jag orkar inte med sån skit just nu, jag orkar inte med hat, skräckpropaganda, uppvigling och främlingsfientlighet. Det räcker med att jag är orolig över kompissituationen för femåringen på förskolan. Samt över få rörelser i magen. Att vara förälder leder till så mycket mer oro än yttre hot och terrorister.

Plötslig spädbarnsdöd känns närmre än Al Qaida. Ensamma barn som inte har någon att leka med skrämmer mig mycket mer än terrorhot. Föräldraskapet är det mest tärande, oroframkallande, jobbigaste som finns. Helt utan skräckinjagande löpsedlar från Expressen.

Inga kommentarer: