fredag 31 december 2010

Gott nytt år!

Det här med nyårslöften, har ni  några såna? Jag tänkte att mitt skulle vara att jag skulle börja ha rött läppstift. Det är ju både snyggt och coolt liksom. Vem vill inte vara snygg och cool? Så jag tänkte inviga nya året med just rött läppstift, för om jag redan har börjat innan året är slut lär ju nyårslöftet gå bra att uppfylla.

Så kommer Noa in i badrummet när jag har tagit på mig läppstift.

"Men mamma! Det är inte så fint det där läppstiftet. Ingen kommer känna igen dig för du ser så annorlunda ut. Du skulle kunna vara på en cirkus, du ser ut som en clown! Alla kommer tänka att du ser ut som en clown."

Jahapp. Så jag tog av mig det igen. Men trotsade lite genom att sätta på rött läppglans. Nästan där!


När Emmy såg den här bilden frågade hon varför jag hade så rufsigt hår. De vet verkligen hur man höjer en mammas självförtroende, mina små barn.

Men nog om dem nu. Nyårslöftet står kvar. Jag får bara passa på när ingen annan i familjen är hemma.

Gott nytt år allihop!
(Nyårslöfte eller ej)

3 kommentarer:

ak sa...

UNDERBAR bild. Du ser ut som en ängel som funderar på att falla. Gott nytt år!

Ellen sa...

Men tack! Jag är mest nöjd med att jag inte är uppenbart vindögd på bilden. :-)

Gott nytt år!

Therese sa...

Du är jättefin verkligen. O barn ja... Love kom idag o undrade varför mina tuttar är neråt o inte uppåt som alla andras... Tack för den skitunge liksom. :-D