torsdag 9 december 2010

Graviditetsfinnar, huh! What are they good for?

Absolutely nothing!

Nej men på allvar, vad är grejen med dessa förbannade finnar och pormaskar som dyker upp så fort jag blivit på smällen? De är ju så onödiga, så irriterande och så förbannat fula.

Är det tänkt att vara någon slags förberedande grej? Typ "Snart kommer du vara fulare än du någonsin har varit. Du kommer vara rund som en tunna och ha vedklabbar till anklar. För att förbereda dig på denna enorma fulhet kan du redan nu få börja med att se ut som en prickig korv i ansiktet."

Eller är det tänkt att vara lite snällt? Sådär att "Ja, visst! Du är på väg att bli förälder och det är enorma vuxenpoäng på det. Men hörru, deppa inte för det! Här får du lite finnar så att du känner dig som en tonåring igen!"

Möjligtvis kan det vara en grym ironi från kroppens sida också. "Ha ha! Nu har jag sett till så att du går som en pensionär, har sovvanor som en pensionär och nöjeslust som en pensionär. Bara för att det ska blir lite wild and crazy så ska du få hormonstyrda känsloutbrott och finnar som en tonåring. Det bästa ur två världar, baby!"

Jag vet inte jag, men graviditetsfinnar alltså. Himla onödigt.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag har fantastisk hy utna en enda finne när jag är gravid. Alltså bara då. Nu när jag slutat amma är jag back to normal igen, dvs högblank i ansiktet och knottror överallt. Min systerdotter frågade en gång: Men moster, varför är du så prickig i ansiktet?

karina