måndag 6 december 2010

Stressiga dagar.

Det är två veckor kvar av ungarnas tid på förskolan innan deras jullov börjar. Två veckor med idag, I might add. På dessa två veckor ska jag slänga mig in i en ny delkurs, med långt fler föreläsningar och uppgifter än de tidigare. Jag har också en broschyr att formge och färdigställa, den ska till tryck i januari. Nämnde jag förresten att jag har en till broschyr att formge och skriva - bara att den är för ungarnas förskola/skola och jag därmed inte får betalt för det arbetet? Två veckor people. Yay.

Sedan är det en vecka då de har julledigt och jag fortfarande har föreläsningar och broschyrer att färdigställa. Samt julbak, julgodis, julklappsinhandling, julplanering, julmat och allt sånt. Jag har anlitat min mamma som barnvakt till en av föreläsningarna, men i värsta fall får väl mina ungar hänga med på en föreläsning om kulturjournalistiken i ett postmodernt samhälle. Ah, ni känner hur svetten börjar tränga fram i nacken va? Lägg sedan till att jag ska pilla mig i naveln, ta magbilder och sova extra länge också - som man ju gör som gravid. Och blogga också, gubevars!

Så idag ökade jag på deras förskoletid med 1.5 timme varje torsdag. Jag känner verkligen att den totala summan av 3 timmars extra förskoletid är det som kommer rädda mig från total decemberstress. Verkligen.

Inga kommentarer: