tisdag 4 januari 2011

Achtung!

I natt drömde jag att jag skulle på intervju för något kommunikationsjobb för vänsterpartiet. Märkligt nog så var det Hitler och Carl Bildt som var intervjuare. I en stor aula, på ett podium framför massor av människor. Sådär småmärkligt kan man tycka.

Men sen började Hitler visa oss på overhead hur ungdomar idag ändrar sin msn-status. Och hade helfel. Så där satt jag och undrade om jag skulle våga rätta honom. Jag menar, det var ju ändå Hitler. Å andra sidan hade han riktigt fel och det kliade i mig att påpeka det. Samt att upplysa honom att det ändå inte spelar någon roll, eftersom det är statusen på facebook som gäller.

Sen vaknade jag innan jag hann ta ett beslut. Så himla surt, nu kommer ju Hitler aldrig få lära sig.

2 kommentarer:

Terry sa...

Meh, overhead? Känner inte hitler till power point?

Ellen sa...

Tydligen inte. Man får väl vara glad för att han kände till msn?