måndag 31 januari 2011

Falsk marknadsföring.

Nu i höstas lät vi vår redan förfallna trädgård förfalla ännu mer. Det fanns helt enkelt inte tid till något mer än att försöka hantera graviditetsillamående, nytt heltidsjobb, sorg efter en älskad släkting och så barn ovanpå det. Men jag deppade inte ihop för det, för jag läste tips om att man inte behöver kratta upp löv från gräsmattan. De förmultnar nämligen under snön och ger näring till gräset.

Perfekt, tänkte jag! Och förutsatte att det liksom skulle gälla för ungefär allt annat som vi lät ligga.

Men nu börjar snön smälta bort och jag är mycket besviken. Det ligger ju krattor, leksaker och skräp överallt. Jag förstår inte riktigt? Skulle inte trädgården vara ren och fin och rensad och gärna fylld av uppvuxna gamla fruktträd nu?

Det känns som att det borde finnas något sedelärande ordspråk som varnar en för att man inte kan gömma saker under snö för alltid...

1 kommentar:

Agneta sa...

Ja hyr var det nu- det som göms i snö kommer fram i...?