torsdag 10 februari 2011

Clueless

Jag fick regelbundna sammandragningar när jag bara satt i soffan förut och blev helt till mig. Började klocka och allting. Sen försvann de ju, så klart. Och efter lite googlande visade det sig att det tydligen JÄTTEVANLIGT att som omföderska, och då speciellt med tredje barnet eller mer, ha mängder av sammandragningar och förvärkar i månader före man ska föda.

Sånt antiklimax.

Och vilka värdelösa veckor som är kvar då. Orka bli helt till sig varje gång man känner något, när statistiken säger att det inte kommer vara något. Sen när det väl är dags kommer jag inte förstå det (precis som sist) och typ föda i hallen. Vilket ju vore rätt kul. Om ungen blir korkad kan man säga att det är för att hen är född i farstun. Nästan så jag hoppas lite på det bara för att.

Inga kommentarer: