fredag 25 februari 2011

Hur man hanterar ett nyårslöfte.

Jag hade ju tänkt mig att "bära rött läppstift" skulle vara min ambition för 2011, men eftersom Noa kallade mig för clown första gången så har jag lagt ner det. Så feg är jag. Men något löfte måste man ju ha, och ett av dem är att bli mer nöjd med situationen. Ett annat är att sluta ha så jävla dåligt samvete för precis allting. Det är så onödigt att plåga sig med dåligt samvete för ungarnas långa dagar på förskolan, när de lik förbannat inte vill åka hem när jag kommer och hämtar. De älskar ju att vara där!

Och när jag väl har dem hemma, på fredagar, så har jag dåligt samvete för att jag inte orkar hitta på något varje fredag. Men alltså, jag ska föda barn om två veckor. Jag är trött och har ont och det är ok att låta dem se på film, rita lite och spela datorspel hela dagen. Så fuck off, dåliga samvete.

Att de får våfflor med glass till lunch orkar jag inte ens nojja över. Så en liten bit på vägen har jag väl kommit, antar jag!

Inga kommentarer: