fredag 4 februari 2011

Insert valfritt könsord här.

Jag gick och lade mig ungefär klockan tolv. Någon gång strax efter ett gick jag upp och åt tre digestivekex för att försöka stilla den värsta hungern. Surfade lite. Gick och lade mig igen.

Var upp och kissade ungefär 25 gånger.

Till slut lyckades jag somna strax efter två. Och mellan då och när makens klocka ringde klockan sex tror jag att jag fick ihop ungefär 2 timmars sömn. Känns bra.

Restless legs och foglossning är ingen bra kombo, helt enkelt. Inte för en god natts sömn i alla fall. Det kanske är en bra kombo om man vill bli sinnessjuk däremot, det kan det vara.

Sen när jag till sist gav upp och tillika gick upp så hade det snöat ute. Det finns inte fula ord nog för att beskriva hur jag känner mig just nu.

3 kommentarer:

Sofie sa...

"SKABBHORA" brukar jag slänga mig med vid sådana tillfällen. Hoppas du får sova ut i helgen, att kroppen fattar att den behöver vila. Det är verkligen skumt att vara gravid och vad kroppen får för sig att hitta på. Den är allt en skabbhora ibland.

Ellen sa...

Skabbhora. Underbart ord!

Gnillib sa...

Fitthemorrojd. Fast det är fruktansvärt fult och ovärdigt och hemskt. Man ska inte säga så. Använd inte det ordet!