måndag 21 mars 2011

Helgen i bilder.

Fredag



18.44 
 Vi spelar kort, äter choklad och bestämmer oss för att om/när värkarna kommer med tre minuters mellanrum så är det nog på riktigt och vi ska då åka in till förlossningen. Mamma som egentligen skulle ha varit i Japan reste av förklarliga skäl aldrig och det var jag nöjd med. Barnvakt behövdes ju. 



 19.15 
Vi tar ett sista kort på stormagen. Enorm.


 20.52

Jag är glad över att vara på förlossningen. Ska strax göra ctg-kurva. 



22.12 

Lite mindre glad, ny frisyr. Har fått lustgas och blev svimfärdig.









 23.14

 Underverket är 10 minuter exakt. Jag är himla glad igen. 



 Lördag


 Vi fick åka hem. Och träffa resten av familjen.



 "Hej där"


 Söndag





 Några vakenstunder var det allt. Här pliras det på moster. 


  
Fast mest sover hon, Majken.



Sedan gick vi på en första barnvagnspromenad i det fina vårvädret. Jag tog ut mig helt, vilket jag fick betala för både då och idag. Men jag tröstar mig med lite lösgodis, vin och brieost. 


Tack så jättemycket för alla gratulationer!

15 kommentarer:

Sonja P-L sa...

Fiiiiiint! Men, hinna med två olika snyggfrisyrer under förlossningen?!? Var det så lätt :-)?

Hanna sa...

Åh vilka fina bilder, och väldigt gullig unge! Grattis återigen!

Jag sa...

Åh, blir alldeles tårögd ju! Stort grattis till fina Majken!



(www.nogg.se/jennymolinstartor)

Kajsa sa...

Du får det att framstå som ingenting. Vet inte vad jag ska säga förutom grattis! Bra jobbat I guess.

Jennie sa...

Majken - underbart namn på er finfina vårbebis!!

Sofie sa...

Åååh vad jag längtar efter min lilla marodör nu när jag sett din fina bebis! Majken är ett mycket tjusigt namn.

Lyllo sa...

Stort grattis!

Jag är glad att din man gav med sig på Majken-fronten, det är världens finaste namn. :-)

Anonym sa...

Jättegrattis!

Johanna sa...

Grattis! Fina barn och fin mamma!

Kerstin sa...

Vad fina ni är och vilket bra namn ni valde tillslut :-) Grattis igen!!

Anonym sa...

Grattis till den sötaste lilla flickan ni har fått och till ett superbt val av vackert namn! Anna P

Maiden sa...

Glömde ju!! Jag SA ju att bebis skulle komma den 19:e mars!! Du får leta igenom alla kommentarer för ngnstans skrev jag det, för länge sen! :-) Min son e nämligen född den 19:e mars (2006), 23:36 så du missade lite...

Å Majken är ett superfint namn!
Kram igen

Anita Larsson sa...

Grattis till fina Majken!

Ellen sa...

Maiden - men hon kom ju den 18:e! ;-)


Tack för alla grattis, återigen!

Maiden sa...

Harkel, host... Jo jag såg ju det sen va.... Hoppades att du inte skulle lägga märke till den lilla detaljen... Ha ha ha.
*amningshjärna*?