onsdag 16 mars 2011

It's a man's world.

Alltså, alla dessa igångsättningsknep måste ju vara påhittade av män? Ha sex! Baka bröd! Putsa fönster! Skura badrum! Så jäkla smidigt för dem, männen, att få komma hem till skinande rena hem, nybakt bröd och kolhydratspäckade måltider. Och så få ligga på köpet.

Apropå tipset "putsa fönster" så kan jag i min tur tipsa er om att det inte hjälper. Däremot var det rätt skönt att stå i söderläge med solen i ryggen och putsa lite. På norrsidan var det dock kallt, bistert och mörkt och jävligt snöigt framför varje fönster. Sådär jävligt snöigt att det hade blivit en liten vall, som i sin tur i princip fryst till is.

Och det förstår ju vem som helst, att är man klumpig, höggravid och osmidig är det ingen idé att ställa sig och balansera på den där ishögen och försöka putsa fönster. Så jag gick in igen, kan vi säga. Jag var definitivt inte dum nog att försöka ge mig på det där fönstret, vilket självklart resulterade i att jag ramlade omkull och drog ner en ljung- och isfylld blomlåda över mig själv. Det gjorde jag alltså inte. Någon måtta på dumheterna får det ju vara.

1 kommentar:

Em sa...

Word! Jag tror behårt på att det bästa igångsättningsknepet är att äta smågodis och slötitta på eftermiddagsTV eller nån dålig (fast bra) dvd.