lördag 9 april 2011

Alltså.

Det är när jag postar inlägg som det förra som jag känner att det är sådär Lagom Roligt att folk på ungarnas förskola läser min blogg och bara "tycker att de känner" mig genom bloggen. Jag är ju inte precis sådär jättemycket för att framställa vår vardag som idyllisk och fin, direkt. (Faktum är att jag på senare tid har känt ett stort behov av att skriva ut hur himla bra vi har det, gärna dekorerat med såna där små hjärtan <3, men alltså. Näe. Någon slags skam i kroppen har jag kvar.)

Å andra sidan var ju jag mamman som på föräldramötet frågade om man fick ha barnen på förskolan på sommaren om man betalar för sig*, så jag antar att mitt anseende är rätt fucked ändå.

Nu ska jag dricka mer vin. Adios.


*(Det är inte så illa som det låter. Jag vill bara inte att barnen ska vara lediga 13 veckor i sträck. So sue me!)

2 kommentarer:

Sofie sa...

Haha, du är min föräldraförebild! ;)

Men det jag skulle säga var att du var citerad i dagens Göteborgsposten, eller rättare sagt, ditt FL-nick! Artikeln handlande om vilka namn folk vill ge sina barn och att allt fler eftersträvar något unikt.

Ellen sa...

Det var värst! :-)