måndag 4 april 2011

Det man inte har i ryggen får man ha i huvudet.

Första dagen solo med den lilla, och hon har hela förmiddagen velat vara i famnen. Och sova, men lägga ner henne fick jag ju inte göra. Men sedan någon timme tillbaka sover hon djupt på sängen. Skitbra! Om det inte vore för att vi i princip måste börja göra oss i ordning för att gå och hämta de stora barnen på förskolan snart.

Så nu tänkte jag lägga mig på sängen och försöka sova. Det är nämligen ett idiotsäkert sätt att få en bebis att bestämma sig för att hen har sovit klart och vill upp.

Man får inte vara dum. Trött däremot kan man få vara, men inte dum.

2 kommentarer:

Sofi sa...

Säger bara bärsjal.. har du inte en så skaffa en :D Då är ungen nöjd, sover PÅ en och man kan göra saker samtidigt. Perfekt!

(Och så är det ju mysigt och praktiskt också)

Ellen sa...

Jag kan inte använda sjalar (har inte motoriken för att lyckas knyta dem, eller kroppstemperaturen för att inte svettas ihjäl i dem), men en bärsele är på G!

Jag ville bara inte skaffa någon innan hon kom eftersom jag inte visste vilken sorts bebis hon skulle vara.