torsdag 5 maj 2011

Så... självklart?

Jag: Och sen när du blir vuxen och gifter dig med en tjej eller kille, så...
Noa: En tjej! Jag ska gifta mig med en tjej!
Jag: Jaha?
Noa: Ja, för jag vill ju ha barn. Och det är så mycket krångligare om man är två killar. Då får man ju vänta längre på sina barn.

Jag vet inte riktigt vad jag tycker är finast? Att det inte är ett dugg konstigt eller fel eller ens annorlunda med två killar som är kära, eller att barn är en sån självklar del i hans framtid? (Ha, barnen så klart! Jag längtar redan efter att få barnbarn.)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Att lura i sina barn dumheter är förstås finast!

Cathy sa...

Vilken dum kommentar det var och såklart anonym för du vågar ju inte stå för vad du säger.
Jag tyckte i alla fall att det var jätte fint sagt. Fler såna barn i världen så kommer världen bli ett bättre ställe.

presens sa...

Men du - det kanske är dags att börja spara ihop pengar till en surrogatmamma eller något om det nu skulle behövas. ;-)