fredag 10 juni 2011

Dagens ordspråk.

En god bok är det största hindret för ett rent hem.

Nåja, jag är åtminstone en bra förebild för mina barn. En mamma som hellre läser än städar, det är en bild jag vill att de ska växa upp med faktiskt. Jag hoppas att de blir små bokmalar som jag var som liten.

Det är ett av mina områden där jag har dåligt samvete; sedan Majken kom blir det alldeles för lite läsande för och med barnen. Jag skäms, ärligt talat. Visserligen läser maken för dem, och det är ju superviktigt främst för Noa eftersom pojkar behöver se pappor läsa, men jag skäms ändå. Vi läser för lite, vi läser för dålig litteratur (joho då, det finns visst!) och vi lägger för mycket tid på våra datorer.

Nåja. Idag har jag försummat både barn och hem för den bok jag läser. Vilken välgärning!

3 kommentarer:

terry sa...

Vilken bok är det då?

Ellen sa...

"En dag" hette den. Nu kommer jag inte ihåg författaren och jag är för lat för att leta reda på boken. Men nu har du titeln i alla fall. Småmysig bok att försjunka i, men inget litterärt mästerverk precis. Lite som en mysig film, i bokform.

Jenny i Malmö sa...

"En dag" ligger faktiskt överst i min att-läsa-hög. :)

http://bokhora.se/2010/one-day-david-nicholls/