onsdag 29 juni 2011

Ja, hur går det egentligen?

Karolina undrade hur det går med mitt hår, och det undrar faktiskt jag också. Eller alltså, jag vet inte riktigt. Det är väl kanske inte den bästa tiden att prova nya håridéer kan jag känna. På dagarna badar jag i sunkiga sjöar och på nätterna sover jag med håret i en knut uppe på hjässan för att inte svettas så mycket. Utsläppt är håret bara i ca fem minuter om dagen, resterande tid är det ihoptrasslat i snodd.

Så jag vet inte riktigt hur det går. Jag tog dock ett kort häromdagen efter att det hade torkat, innan borstning. Vill ni se? Klart ni vill!

Bilden högst upp är från förra gången jag tvättade håret (den har ni redan sett, men jag låtsas att ni är superintresserade och vill se den igen) och bilden nedanför är från igår. Över borstat, under oborstat.






Eftersom den ena bilden är på borstat hår och i ett annat ljus än den andra bilden tror jag inte att jämförelsen säger oss någonting för tillfället. Eller jo, det är ju lätt att konstatera att hollywoodsvallet är långt borta än så länge. Men snart är det säkert här, för det sa de i reklamen!

5 kommentarer:

JsN sa...

Utsläppt hår på natten är inte varmare än uppsatt och fasiken så mycket mer obekvämt!

Ellen sa...

JsN - jo, sover jag med håret utsläppt så svettas jag mer. Jag är en riktig storsvettare, allt som nuddar mig gör mig svettig. Så varma nätter sitter håret i en knut högt uppe på hjässan. Där stör det inte och jag slipper svettas!

Anonym sa...

Vad är det du inte är nöjd med? Jag förstår inte.

Ellen sa...

Anonym - mitt hår rent generellt? Alltså, jag har ju inte förväntat mig att kunna se något resultat av att jag slutat tvätta det med schampo än. Så själva balsammetoden är jag varken öjd eller missnöjd med än. Men håret däremot... suck.

Karolina sa...

Fast det ser ju inte ut att tynga ner och göra det fett iallafall...ja, jag får nog testa!

/Lättpåverkad