lördag 2 juli 2011

Saker man kan göra en julikväll

...eller två. Eller tre.

- Lägga en sjuk mängd tid på att titta på smink-tutorials på youtube.
- Twitter-rådfråga Kattakvack om smink.
- Lyda hennes råd blint och genast köpa föreslagna produkter.
- Försöka ge sig på en smink tutorial som heter "pin up make up".
- Misslyckas och se ut som en clown.
- Ge sig på det igen.
- Misslyckas igen.
- Nöja sig med att måla läpparna röda.
- Inte riktigt lyckas med det heller.
- Lägga upp bildbevis på sin blogg.

























- Rådfråga sina läsare: är det meningen att man ska måla den där fula kanten nedtill? Den som inte är läpp eller hud, utan mittemellan? När jag var på "sminkkurs" på Make Up Store sa de att jag skulle dölja den med någon concealer, dvs måla den som hud. Men det ser ju superweird ut?
- Hoppas på svar.

Saker man kan göra en julimorgon:
- Besöka bloggen och hoppas att någon har svarat.

Ja men se piken! Hjälp mig i denna stora fråga. Det finns inget sorgligare än någon med röda läppar som ser ut som en clown. Just nu ser det väl okej ut när munnen är stängd, men så fort jag öppnar den ser jag ut som en clown som inte bara är clown - vilket är illa nog i sig - utan en som har hittat sin mammas sminklåda.

Ni fattar ju krisen.

(Varför denna plötsliga besatthet av smink och dylikt? Tja, det slog mig precis: man kan inte instagramma eller photoshoppa sig själv i verkligheten. Verkligheten behöver lite fler appar kan jag känna faktiskt.)

Inga kommentarer: