torsdag 20 oktober 2011

Är det fredag?

Nej... men imorgon är det fredag!

Det är lite tråkigt att jobba hemifrån och ha eget företag när det kommer till helgerna. Man bara "jaha, fredagsfeeling säger ni? Tja, kanske dags att byta mjukisbyxor då?". Annars är fredagseftermiddagarna de bästa tycker jag. När man äntligen slipper hem från jobbet. När man kan svänga förbi affären och köpa hem god mat, förbi systemet och köpa hem gott vin. Lite godis, lite plock. Och så har man hela helgen framför sig.

Eftersom jag jobbar hemifrån och maken är föräldraledig umgås vi redan hela tiden. Emmy får bara gå på förskolan 15 timmar och Noa går kanske några få timmar mer. Vi umgås så mycket att vi går varandra på nerverna. Det är inte mysigt med långa helger, det är två hela dagar vi måste fylla med aktiviteter för att inte det ska bli en skrikfest här hemma. Och konstigt nog fattar resten av familjen inte att "åka på loppis" är den ultimata sysselsättningen på helgen.

Imorgon ska jag dock iväg på ett möte tidigt. Jag vet inte hur länge jag kan dra ut på min lilla "utflykt", men förhoppningsvis kan jag köra förbi en affär på vägen hem och låtsas att jag har haft en lång arbetsdag och att jag nu äntligen är på väg hem till helgen.

För godis kan man ju äta även om man jobbar hemifrån.

3 kommentarer:

Karin sa...

Du bor väl i Norrköping? Vi kanske skulle skaffa ett kontor ihop? ;)

Ellen sa...

Nej, jag bor i Örebro. Inte ens sådär jättenära. :-)

Karin sa...

Aha, sorry =)