torsdag 27 oktober 2011

Eftermiddag.

Noa har en kompis här. Emmy är hemma hos sin kompis. Majken och maken (låter de inte som ett radarpar?) har varit på badhuset i förmiddags och kommer nog båda två ta en eftermiddagslur snart.

Det är dimmigt och grått ute och jag har inte ätit något sedan frukost, men är så trött på mat. Orkar inte tänka ut lunch eller mellanmål. Äckligt. Så istället tänker jag ta en näve överblivna nachocips från när vi åt chili con carne igår. Och kanske en cola. Jag lägger alldeles för stor vikt vid att okynnesäta, att äta sånt man egentligen inte "får". Det känns busigt och spännande och förbjudet. Vilket det ju i och för sig är, enligt mig själv.

Och sen ska jag vara kreativ, medan alla andra har vanlig torsdagseftermiddag runt omkring mig. Ikväll helstekt kyckling, potatis, sås och så gympa för Emmy och teve och läggning och så är det helt plötsligt nästan helg igen.

Det är makalöst att veckorna går så fort. Det tänker jag på just nu. Och att jag vill ha ett kontor.

Inga kommentarer: