söndag 16 oktober 2011

Ha! In your face, slarvmonster!

Idag har vi (dvs maken, jag var på bio med Emmy) gått igenom alla vinterkläder och tvättat och sorterat. Bara sådär. Och nämnde jag att vi var och köpte vinterskor samt ullstrumpor häromdagen? Vi har hela förrådet fullt av ved och har fixat värmefläkten på bilen som har varit trasig i några månader.

Jag vet inte, men det känns som att vi faktiskt är rätt så väl förberedda inför vinter och senhöst. Visserligen har JAG inga vinterskor eller vinterkläder, men det spelar ju mindre roll. Ungarna har ju det.

Ihop med att vi faktiskt skriver matlista och veckohandlar varje vecka börjar det arta sig tycker jag. Minsann!

Nu ska vi bara få ordning på det där med att lämna in lappar när det behövs, så kan vi koras till "årets föräldrar" snart.

Nice.

1 kommentar:

Kerstin sa...

Jag satt just och konstaterade att senaste lönen gått till barnkläder och mat typ. Sen att jag behöver höstskor och nåt par byxor, det har liksom glömts bort (som vanligt).