måndag 7 november 2011

If I were a boy

Ibland önskar jag att jag skulle förvandlas till en "skön snubbe" på knappa 30 som är övertygad om att han kan precis allting, och lyckas sälja in att han kan precis allting. Även om ett kritiskt öga ser att det självklart brister överallt, kan en riktigt "skön snubbe" ändå övertyga alla omkring sig.

För med ett sånt självförtroende måste man ju vara grym. Det säger ju sig självt.

Ja, ibland vill jag vara sån. Det känns som att livet skulle vara lite framgångsrikare då.

3 kommentarer:

Anna sa...

En liten tröst i eländet är kanske att så småningom blir de också genomskådade, de där uppblåsta. Men å andra sidan gör det ju underverk för självförtroendet att bli så uppburen, så de har ju några år på sig att faktiskt bli bra och då rullar det ju på. Den som blir nedskjuten under samma år får ju inte riktigt samma fördel. Men som sagt, min erfarenhet är att de rena gasballongerna smäller till slut.

Pankis sa...

Förstår vad du menar...

Emma sa...

Jag har för vana att aldrig lita på någon som är helt tvärsäker på någonting. Ju säkrare de verkar på sin sak, desto troligare är det att de är ute och cyklar.