lördag 19 november 2011

Jag trodde inte jag skulle säga det här men..

Var är snön? Hallå? Jag vill ha kallt och kyla och SNÖ nu. Det är snart jul och julmarknader och det finns inget som lägger sordi på julkänslan som plusgrader och regn.

Kom igen nu vintern. Det är inte att du kommer jag har problem med, det är att du tamefan aldrig fattar att du ska ge dig av i februari! Men nu glömmer vi gammalt groll och börjar om på nytt, okej? Så kom nu så kan vi diskutera din uppsägning när du väl är här.

(Ps. Du vet väl att nyckeln till din popularitet ligger i att vara här över julen? Sumpa inte det här nu, för ärligt talat ligger du på minus efter de senaste åren.)

2 kommentarer:

listoplisto sa...

Här i Kiruna blev det vinter typ i förrgår... nästan en månad senare än "normalt". Ur led är världen!

Jenny i Malmö sa...

Nope, ingen snö i sikte i Malmö. Efter de senaste årens snöhysteri kan jag klara mig utan den några år till. Låt det bli jul och sen är våren välkommen så fort som möjligt!