söndag 6 november 2011

Tar tillbaka.

"Ungarna har ju kul i alla fall". Ha! Dubbelha! Ibland undrar jag varför det finns någon slags jävla regel som säger att om ena dagen är bra under en helg så är nästa dålig?

Det kanske är någon slags förbannelse som vilar över oss småbarnsföräldrar? Eller så gäller det bara oss. I alla fall har dagen idag varit lika dålig som dagen igår var bra.

Nu är ungarna ute och leker och jag funderar på att låsa dörren så att de inte kommer in, så jag slipper höra deras tjat. Närå, skojar bara. Våra fönster är så tunna så det är helt meningslöst. Tjatet hörs ändå in.

Det är i såna här lägen det är sjukt frestande att Ica Maxi har lösgodis för 39 kronor kilot. Tur att affären ligger typ två mil härifrån. Otur att det inte kan stoppa mig ifall jag väl har bestämt mig...


Inga kommentarer: