tisdag 6 december 2011

Dagens matintag

Frukost: marängtårta med daim.
Lunch: Tre tuggor nudlar som var äckliga.
Mellanmål: Två chokladbitar

Kommande:

Middag: Fläskytterfilé med potatisgratäng och rödvinssås.
Efterrätt: Ananaspaj med vaniljglass

Omdöme:

Kanske inte helt nyttig dag, kan jag känna. Å ena sidan började ju dagen med tårta, och det är ju gott. Å andra sidan ska vi äta fläskkött till middag och det är ju rätt så pyton, men i vår familj väljer födelsedagsbarnet mat. Det innebär att det alltid blir skaldjur när jag fyller år, och kött när maken fyller år. Och pannkakor på övriga födelsedagar.

(Fast jag har fuskat och köpt rökt makrillfilé till mig, så jag slipper köttet. Dock att rödvinssås inte torde passa så bra ihop med makrill, eller vad tror ni?)

Ananaspaj förresten. Det låter ju inte gott, eftersom ananas inte är gott, men det är det. Tro mig.

1 kommentar:

Anna sa...

Hur gör ni rödvinssåsen? Har letat efter ett bra recept men inte hittat det perfekta än. Tänkte om jag kunde försöka erat.