lördag 21 januari 2012

Klumpen i magen på Juholt

Helt opolitiskt, jag tänker inte kommentera om det är fel eller rätt att han avgår, så tycker jag så vanvettigt synd om Juholt. Vad vidrigt det måste vara att ha ett mediadrev efter sig som bevakar varje felsteg, för att sedan frossa i alla detaljer när fallet väl kommer.

När vi vanliga fuckar upp slipper ju våra släktingar, vänner och barn läsa om det i tidningarna. Men att vara offentlig person, en av de mest offentliga i Sverige, och falla platt som en pannkaka? Jag kan inte ens föreställa mig ångestklumpen.

Fy katten.

3 kommentarer:

presens sa...

Jag håller med. Fy som han måste må nu.

ullrika sa...

Ja. Fifan. Jag undrar vad han ångar mest? Att han åtog sig jobbet, eller att han inte lyckades så bra med det?

Anna A sa...

Ja fy tusan. Men sen tänker jag på hur Waidelich måste må och då har jag faktiskt svårt att tycka synd om Juholt. Han är så väldigt mycket sin egen olyckas smed och verkar ha gjort så fula saker mot andra i processen.

Men absolut. Klump i magen. Och stackars hans barn, dem känner jag verkligen med!