fredag 27 januari 2012

Verkligheten vs. fantasin.

Så fort Majken vaknar ska jag ta mina barn och vad som tidigare var innehållet i deras sparbössor, och åka upp på marknaden på stan. I tanken så kommer vi strosa runt och titta på saker, köpa en ballong eller två och till slut handla marknadsgodis under mys och prat.

I verkligheten så kommer pengarna vara slut efter fem minuter, och sedan kommer de vilja åka upp hela barnbidraget i små skrangliga karuseller medan jag står bredvid och fryser.

Men ni vet ju vad de säger? Det är tanken som räknas!

2 kommentarer:

presens sa...

Hur är det med stavningskontrollen, egentligen, Ellen? Är du stressad?

Ellen sa...

Mitt tangentbord är förskräckligt. Alltså var det extra e-et ett tangentbordsfel, medan felstavningen av munkavle var ett ack så pinsamt riktigt fel. Som jag kallsvettig vaknade mitt i natten och insåg. :-o