fredag 30 mars 2012

Mållös.

Har just tittat igenom de 1023 bilder som finns på mig i vår bildmapp i datorn. Vill nu riva ut mina ögon, radera mitt minne och skänka all rikedom till min man som stannar hos mig. Har också fått en finne på halsen. Ja ja.

Alltid när jag sett fula bilder på mig själv får jag sån lust att dra på mig något riktigt snyggt och sminka mig så mycket att till och med de som jobbar på sminkaffärer skulle tycka att det var lite för mycket. Men eftersom vi ikväll ska hem till en annan barnfamilj för pizzakväll känns det lite... malplacé, minst sagt.

Alltså verkligen. Ifall jag någon gång befinner mig i en situation då jag behöver tortera någon har jag fullt med ammunition. 1023 bilder. Talk bitch!


5 kommentarer:

Jenny i Malmö sa...

Jag önskar att det fanns 1023 bilder på mig i vår fotomapp. Inte ens om jag räknar med de bilder där endast min axel skymtas bredvid ett av barnen blir de så många. *bitter*

Hade jag haft en blogg hade jag skrivit ett argt inlägg om varför det oftast är kvinnor/mammor bakom kameran.

Anonym sa...

Jenny, knappast va? de allra flesta bloggar är ju fulla med bilder av just tjejen som skriver. Killar som bloggar har mycket färre bilder på sig själva i allmänhet, är min erfarenhet...

men det får man väl inte säga i det här landet sa...

Haha, vissa av oss har bara jävligt många ful-vinklar. Jag blir okej-snygg på kanske var hundrade bild jag tar och det funkar ALDRIG om någon annan tar bilden. Då hittar de av nån av fulvinklarna på varenda bild.

Anonym sa...

(Är en annan anonym)@Jenny: Håller med anonym 1. Vill även inflika att du istället för att skriva argt i din blogg om hur få bilder som tas av din kille/man kontra hur många som tas av kvinnan/mamman, så kanske du istället borde ta och be honom ta fler bilder i fortsättningen. Resultatmässigt tror jag på den metoden före omvägen du tar via en blogg som förmodligen få läser....

Jenny i Malmö sa...

Ni anonyma
Jag menar inte egentagna bilder där man visar upp sig själv i dagens outfit för sina intresserade bloggföljare. Jag menar ögonblicksbilder som tas för "familjealbumet".

För övrigt har jag ingen blogg av just den anledningen att ingen skulle läsa den.