tisdag 6 mars 2012

Men du Ellen, hur går det att jobba samtidigt som du är föräldraledig då?

En ögonblicksbild från igår:

Vi har köpt nya skor till Majken. De är svåra att få på. Majken vill inte ha skor. Efter ungefär en kvart på golvet i hallen fick jag på henne båda skorna och skulle precis ta på mig och gå ut. Då ringer telefonen, det är en person jag ska intervjua och som jag sökt under dagen. Jag lämnar Majken i hallen och går och pratar med personen.

Efter ungefär fem minuter kommer Majken in i vardagsrummet, barfota, och låter och tjoar och stimmar så att jag får avsluta samtalet.

Sen åter till hallgolvet och kampen om skorna.

Så att... ungefär går det att jobba och vara föräldraledig samtidigt. Frågor på det?

1 kommentar:

Nyfiken Alltid sa...

Nej, jag förstår precis läget!