onsdag 18 april 2012

Dagens i-landsproblem

Jag kommer hem från ridningen ungefär klockan 22 på onsdagar. Då slänger jag mig så klart direkt i duschen, vilket innebär att jag inte kan gå och lägga mig förrän håret har torkat i alla fall något. Jag hatar det här. Jag är trött! Jag vill sova!

Jag hatar dock att sova med blött hår. Det är kallt och fuktigt och obekvämt. Och dessutom blir håret skitfult dagen efter. Den halvtaskiga lösningen får bli Heidi-flätor, vilket innebär att jag har crazy lockar hela torsdagen.

Det är uppenbart för mig att ni verkligen kände ett behov av att veta det här. Kanske känner någon också ett behov av att dela med sig av sitt värsta i-landsproblem? Shoot! Kommentarsfältet är ert! Ditt. Jag vetefan, jag är för trött för att tänka.

Själv tänker jag fläta håret och äntligen få sova.

8 kommentarer:

Livet sa...

Ditt andra i-landsproblem blir att svara på mina 11 frågor. Om du orkar. Vill. Och så vidare.

Anonym sa...

Hårtork?

Ellen sa...

Mitt hår är så slitet att jag inte vill blåsa det mer än nödvändigt. Dessutom låter hårtorken så mkt och jag ville inte väcka barnen.

Livet - åh, jag gjorde ju just en sån grej. Får se över det! :-)

Tahira Faye sa...

Mitt hår blir som allra bäst om jag snurrar upp det i en boll mitt på huvudet när det är fuktigt och sover så.

Anna sa...

Ett av mina gräsligaste i-landsproblem måste väl vara att jag har svårt att ha ordning hemma för att jag har så mycket saker. Hur bisarrt är inte det?! Det handlar förvisso mycket om skivor och böcker som jag inte skäms över att konsumera, men ändå. Och det är rätt mycket annat också, får jag väl erkänna.

Helen Rosenberg sa...

Värsta i-landsproblemet? Gnällde idag över att vi har för mycket mat i skafferiet, eftersom grejer trillar ut när en öppnar skåpsluckorna. I-landsproblem med stoooort I!

HannaA sa...

I-landsproblem 1: Att vi har så mycket prylar att jag känner mig stressad av att bebisen visar kryptendenser eftersom jag måste börja sortera bort en massa saker då. Och städa nogrannare.

I-landsproblem 2: Att motivera sig att tacka nej till ärvda bebiskläder, eftersom vi har så att vi aldrig skulle behöva tvätta igen och snällt folk kommer och lämnar kassvis. Men så finns det ju alltid några saker man VILL ha. Och på köpet drunknat man i det man verkligen INTE vill ha. Och man har inte bil så det blir väldigt jobbigt att forsla allt till klädinsamlingen.

Tahira Faye sa...

Kom på mitt i-landsproblem när jag såg din instagram:

Jag har så mycket kläder att det inte får plats i min garderob (+ extrastänger som hänger i hallen). Det är mycket problematiskt men ingenting man "får" beklaga sig över.