tisdag 3 april 2012

Klick!

Joråsåatteh... jag lovade ju att jag skulle bli en riktigt duktig fotograf ifall vi skaffade en digital systemkamera. För att motivera inköpet av en sådan.





Utrymmet här ovan var till för att ni skulle få hånskratta av er. För det där med att lära mig att fota, det har liksom inte blivit av. Än. Men nu är jag på G och försöker fota solnedgångar och lära mig kameran och allt sånt. Det går rätt sakta, om jag ska vara ärlig. Jag har ännu inget skrytresultat att visa upp om jag ska vara ännu mer ärlig. Och ska jag vara helt och fullt superärlig så har jag noll känsla för fotografi, så vi får väl se hur det blir  i slutändan.

Men ifall ni undrar vad jag inte gör när jag jobbar, tar hand om ungar, tränar, rider, lagar mat, städar, är fru, umgås med vänner osv så är svaret: fotar. Och sover på soffan också faktiskt, men det får man göra när det är påsklov och man har ränt runt på påskpyssel på bibblan och blåsippepromenader hela dagen.


3 kommentarer:

ullrika sa...

Men smart att börja med solnedgångar som är ungefär det mest omöjligaste i världen att fota :)

Ellen sa...

Ja men herregud, blommor och barn är ju jätteenkelt att få fina bilder på. Man måste ta sig an utmaningar!

ullrika sa...

Helt rätt :D