måndag 16 april 2012

Missa inte... veckans måltider!

För då skulle ni bli hungriga, och det vore ju dumt.

Den här veckan var det svårt att komma på inspiration till mat. Det snöar ute. Det är kallt. Jag är trött och har ont i huvudet. All mat jag kom på var av typen "hämtpizza" eller "Greenmål från Max". Men! Skam den som ger sig. Till sist fick jag ihop en lista som kanske inte är särskilt rolig eller ens nyttig, men det är mat.


Kycklingenchiladas med grön chili
Fish and chips
Pasta med tomatsås
Veggieschnitzel, tzatziki, klyftpotatis
Tacos (m vegfärs)
Kycklinglasagne (igen, för den var så god)
Köttbullar med spagetti

Nu ska jag bara orka ge mig ut i det här förbannade vädret och handla maten också. Man kan ju tycka att det borde räcka med att komma på vad vi ska äta, men nej. Tydligen måste man handla ingredienserna också. Skit!


Inga kommentarer: