fredag 20 april 2012

Nästan som en elallergiker. Fast på riktigt.

Jag är allergisk mot dåligt väder, det är bara att konstatera. Så fort det är sånt väder som idag; tungt, grått, regnigt, kallt, blåsigt, så blir jag illamående. Yr. Trött. Får ont i huvudet.

Och det är ju inte så konstigt egentligen, det är ju väldigt få människor som aldrig känner av huvudvärk när åskan är på väg, eller som inte känner sig piggare och gladare när det är strålande sol ute. Men jag inbillar mig ändå att de flesta kanske inte blir helt däckade av dåligt väder som jag blir.

Lite kan jag känna att det är en vansinnig otur att jag bor just i Sverige. Hade jag bott någonstans med fler soltimmar hade mina ungar i alla fall haft en gladare mamma, den saken är klar.

Förresten, apropå rubriken: när jag jobbade inom kommunen så trodde ALLA att elallergi var på riktigt. Å andra sidan trodde de också på spöken, att microvågsugnar var farliga och att man i Kina kidnappar vita barn. Såatteh...


Inga kommentarer: