lördag 12 maj 2012

En bekännelse. Eller två.

1) Jag är vanvettigt dålig på att googla. Jag krånglar till det och fattar inte vad jag ska söka på och hittar aldrig rätt information. Förut idag satt jag och sökte på "staket i pil" istället för "pilstaket", bara en sån sak. Finns det någon kvällskurs för sånt? Eh, ja! Så klart det finns. Har jag lust att betala för det? Eh, hell to the no!

2) Jag är jättebra på att vela. Superbra faktiskt! Jag kan ha bestämt mig för något efter mycket om och men, och så händer det! Jag ändrar mig igen. Funderar. Velar. VARFÖR GÖR JAG SÅ?! Nu senast hade jag för länge sedan bestämt mig för att plantera en häck av prakthäggmispel mot brännässleåkern, men just nu börjar jag vela och funderar på om inte ett staket, av pil då uppenbarligen, skulle skapa mer rumskänsla? Grr... what would Tim Gunn do?







































Ja, det syns väl rätt tydligt var vår tomt tar slut och brännässleåkern börjar? De höga vissna stänglarna är alltså brännässlor. Så högt är det på sommaren av brännässlor. Jag vill slippa se skiten, hence staket/häck.

Och, apropå bilden, vi kanske har sålt vårt trasiga växthus. För många är det en makalöst dum sak att göra, ett växthus är ju en gudagåva typ. Men vi känner mest njae... och hoppas på att bli av med det.

Förlåt mig, ni som inte är ett dugg intresserade av trädgård och sånt förresten. Det kan ju inte vara så kul det här för er? I såna fall kan ni ju titta in på Kvinnopartaj istället, där tror jag inte att det skrivs om trädgård i alla fall.

(Ifall det inte framgick vill jag alltså ha lite smakråd. Mina tankar just nu: häck smälter mer in i landskapet och passar kanske en trädgård på landet bättre? Men! Ett staket (tätt, typ pil) gränsar av tydligare och gör att jag slipper se nässlorna ännu bättre.)

5 kommentarer:

Johanna F sa...

Kvinnopartaj? Inte så jävla party att nedvärdera andra bloggare tycker jag.

Vad är felet med underbaraclara? Varför går så många igång på att tycka illa om henne?

Ellen, du är ju rätt smart. Kan du förklara detta för mig?

Anna sa...

Jag tycker nog att "nedvärdera" är en förenkling och att de problematiserar både henne och sin kritik av henne.

Ellen sa...

Johanna - är kritik alltid att nedvärdera?

Jag tycker inget är FEL med UC, jag läser hennes blogg själv och gillar vissa delar. Men något är ju makalöst snett och knasigt när människor på allvar frågar hur hon gör sin "sunkig morsa som inte orkar tvätta håret"-knut och hon inte reagerar med "men skärp er!" utan istället på allvar, helt oironiskt och utan känsla för det absurda i situationen, lägger upp en tutorial.

Och så mycket mycket annat, som när hon till exempel tyckte att downshifting var något som alla borde göra, så kontextlöst!

Johanna F sa...

Jag inser att jag inte reflekterar över bloggar och bloggare så samma sätt som en del andra läsare. Jag har bloggare varesig som husgudar eller irritationsobjekt. Om någon irriterar mig väljer jag att avsluta mitt läsande eller skriva en kommentar.

Det vore intressant att ha någon slags karta över förhållandena mellan olika bloggare. Ex "Lady D gillar Cissi Wallin som gillar..." etc.

Vem gillar du?

Johanna F sa...

Och just det, nedvärdera var fel ord. My bad.

Om kritik är befogad är väl upp till var och en att bestämma, även om jag personligen hellre vill ha kontstruktiv kritik än enbart "kritik". Så skönt att jag själv inte bloggar :)