onsdag 20 juni 2012

Sommar, sommar, sommar!

Åh, sol! Jag som egentligen har svårt för värme blir trots det helt exalterad när det äntligen kommer lite sol och plusgrader efter denna regnjuni. Majken och jag åt frukost ute och pionerna har nästan slagit ut och sen på eftermiddagen ringde jag hem maken och så hämtade vi barnen och åkte och badade i sjön, Hjälmaren that is, för första gången i år.

Och sen: grillad fisk i foliepaket och grillat pinnbröd med socker och kanel till efterrätt. Sommaren alltså. Så himla ljuvlig när den är som bäst.

(Fast fy bubblan vad vidrigt det är med sjöbad. Vill ha hav, nu!)




5 kommentarer:

Anonym sa...

what? Sjöbad är ju bäst, inget jobbigt saltvatten. Om det är en bra sjö, vill säga.

Anonym sa...

Precis. Saltvatten är så himla jobbigt att ha att göra med....???? Är det för att du måste duscha när du kommer tillbaka i minibussen till ditt gruppboende? Berätta gärna mer om din ansträngda relation till saltvattnet anonym!

Anonym sa...

Men snälla, varför så otrevlig? Jag får väl, precis som Ellen, ha en åsikt?

Jenny i Malmö sa...

Ha, ha! Anonym 1, du trampade nog på en öm tå där. Någon blev visst lite provocerad av att du inte gillar salta bad.

Jag testar en annan; Anonym 2, Jag gillar inte sill! *tar skydd bakom soffan och väntar på midsommarilskan*

Ellen sa...

Herregud, välj ett namn så att ni slipper misstas för att vara sur-Anonym!

Och salta bad är ju inte äckliga? Man får snyggt hår, smakar gott ifall någon pussar på en och dessutom är det inte slemmigt och sörjigt vatten som i sjöarna.