onsdag 18 juli 2012

Internetlös

Så vi är i ett fint liten hus vid en underbar sjö just nu, jag och barnen. Och min mamma och mormor.

Tror ni att jag har någon mobiltäckning här? Nej. Skriver detta utanför affären någon mil bort.

Utan internet får vi hålla till godo med kortspel och böcker och vin och dopp i den underbara sjön med härligt klart och brunt vatten. Till och med jag som är gravt internetberoende offrar gärna kontakt med omvärlden för vatten som går att bada i.

I alla fall i fyra dagar.

4 kommentarer:

Grannen sa...

Ang badplatser...det finns ett bad i Hällabrottet, den är rätt okey. Tar 20 minuter. Kan vara den närmaste. Hjälmarbaden är ju pyton, Katrinelund lite bättre - inte lika mycket orm i vattnet. Östansjö?
Kumlasjön?

Ellen sa...

TACK för tipset om hällabrottets bad. Det var ju verkligen helt perfekt. Nu har du räddat våra somrar framöver! :-)

Grannen sa...

Kul att man är till lite nytta då. För en gångs skull...ja, fast det är ju inte ditt fel. Med min onyttighet menar jag.

Ellen sa...

Men hur kul är det att vara till nytta då? Nyttigt är alltid äckligt och begreppet "nyttig idiot" heter ju så av en anledning. ;-)