söndag 5 augusti 2012

Närapå the dancing queen.

Min mamma och hennes vän hade gemensam 60-årsfest igår. Jag och min syster hade ansvar för bål och bar. Med tanke på att de roligaste människorna hänger i baren var det bästa ansvarsområdet. Hur tråkiga är inte nykterister liksom?

Sedan ägde vi dansgolvet. Tja, förutom att det låter för töntigt att säga så då. Men det gjorde vi, i synnerhet jag. Jag tror att jag brände bort hela förra veckans kaloriöverskott på dessa timmar på dansgolvet. I morse när jag vaknade insåg jag att jag hade dansat sönder mina skor. Har jag nämnt att jag hatar stycken som bara består av såna här korta meningar?





















Jag vet inte om det säger något negativt om min sommar i övrigt, eller något positivt om min uråldriga moders vänner, men så roligt som jag hade igår har jag faktiskt inte haft på länge.

Nu ligger jag på soffan och önskar mig lite hästhoppning på tv, men det enda de visar från OS idag är tråkiga sporter som boxning och skit. Inte ens värt att gråta till. Och jag gråter ju som bekant till allt.


Inga kommentarer: