fredag 7 september 2012

Fredagar som de bör vara.

Jag älskar såna här dagar. Det är soligt men inte för varmt. Vi är lediga. Det är höst och klart luft.

Först åkte jag och simmade 1,5 km och var hemma till elva igen. Sedan har vi hunnit med att köpa höstskor till Noa, sätta en pizzadeg, slappa, fika och mysa. Och titta på när Majken är helcrazy, som vanligt.

Jag vet inte, men när jag tänker på riktigt mysiga dagar så är det nästan alltid en familjedag i september jag tänker på. Med sol, lite fuktiga löv och helst också lite frost på morgonen.

Snart ska jag orka resa mig för att göra kvällsmat (ja, vi måste äta så tidigt för att "någon" vill somna klockan sex varje kväll) och sen är det tv-soffa med tända ljus och tv-serier och Vita huset (West Wing) för hela slanten så fort barnen har somnat.

Hösten alltså. Jag har inga problem med den.
Älskar den.
Särskilt dagar som den här.







(Biskvierna är i smakerna mint, hallon och citron och skitsmå. Vilket är tur, för de är så goda att man skulle kunna sluka ett helt gäng utan problem. De är köpta på Bullvivan här i Örebro och tro mig, det är mitt favoritbageri alla kategorier. Vår bröllopstårta köpte vi också där och det är den godaste tårta jag någonsin har ätit. Billig var den också. Slut på spontanreklam!)


4 kommentarer:

Jenny i Malmö sa...

Åh, så du har börjat se Vita Huset nu! Vad tycker du?

Ellen sa...

ÄLSKAR det! Vi ser typ 3-4 avsnitt per kväll. Vi är i slutet på s4 nu.

Är lite kär i Josh och saknar Sam.

Burgschki sa...

åh jag med! vi kommer förvisso ha 29 grader här på måndag men annars är det krispigt svalt o börja skolan-känsöa för hela slanten.

Jenny i Malmö sa...

Jag blir lite avundsjuk på dig som fortfarande har det där framför dig.
Mannen och jag kollade igenom alla säsongerna igen hösten 2009. Vi blev naturligtvis helt knäppa till slut och vi levde lite i en parallell verklighet där ett tag.
Har du sett the Newsroom? Ska ge oss på den snart, det är ju Aaron Sorkin som gjort den serien också.