tisdag 16 oktober 2012

Tre märkliga saker med kroppen.

1) Att hjärnan kan göra två saker samtidigt? Det tycker jag är sjukt coolt. Ibland när jag läser godnattsaga för barnen så har jag läst 3 kapitel samtidigt som jag tänkt på vad jag ska handla för mat, köpa för julklappar eller vem jag ska maila på jobbet dagen efter. Tänk vad skönt om man kunde utveckla den förmågan ännu mer? Kunna jobba samtidigt som man läser en bra bok? Se på tv-serie samtidigt som hjärnan slentriansköter att betala räkningarna? Hur awesome vore inte det? Och hur märkligt är det inte att det går alls?

2) Att man kan ha en annan människa växande inuti en själv. ALIEN?! Och ändå ser man det som helt naturligt fast det är så läbbigt när man börjar tänka på det.

3) Att varje gång jag tänker "ska jag kanske ge mig ut och springa ikväll?" så får jag ont i halsen några timmar senare. True story!


Inga kommentarer: